Stayokay Terschelling heropent deuren

05 juli 2019

- come back in modern jasje met eindeloos uitzicht over het wad -

Op zondag 7 juli a.s. heropent Stayokay Terschelling na een complete renovatie officieel zijn deuren. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay de band met de lokale gemeenschap versterken en een fijne 'huiskamer op West-Terschelling' bieden.

Toekomst
Hostelmanager Albert Wiegman: "Na deze renovatie zijn we zeker toekomstbestendig, zowel voor de nieuwe generatie reizigers, onze trouwe gasten, de eilanders als de medewerkers. Het nieuwe interieur past bijzonder goed in de natuurlijke omgeving en daarmee komt onze unieke plek aan het wad nog veel meer tot zijn recht dan voorheen. Alles komt samen: de natuur, de ongedwongen sfeer en de diversiteit aan mensen.

Faciliteiten
Het hostel in West-Terschelling heeft een sfeervolle bar, restaurant, zit- en speelkamer, een grote tuin rondom met een speeltuin voor de kleinsten en misschien wel het mooiste terras van het eiland met prachtig zicht op het wad en baai Dellewal. Voor gasten die willen overnachten, biedt Stayokay Terschelling 152 slaapplaatsen, verdeeld over 35 (privé)kamers met eigen sanitair. Ook is er sinds de verbouwing een ruime zaal gecreëerd met prachtig uitzicht over het wad, waarmee het hostel ook als borrel-, feest- en bruiloftslocatie nog aantrekkelijker wordt.

Sociaal en duurzaam
Stayokay heeft verantwoord ondernemen hoog in het vaandel staan. Bij het renoveren van het hostel is waar mogelijk gebruik gemaakt van circulaire materialen. Ook is er goed gekeken naar manieren om energie en water te besparen tijdens de dagelijkse werkzaamheden. En is het grootste deel van de oude inboedel verkocht, weggegeven of gerecycled. De medewerkers werken in gerecyclede bedrijfskleding en in het restaurant zijn verantwoorde, biologische producten verkrijgbaar. Ook gasten worden betrokken: door ze te vragen korter te douchen en afval te scheiden bijvoorbeeld.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Stayokay
Stayokay is de grootste hostelketen van Nederland met 22 verrassende locaties, van de Achterhoek tot Amsterdam. Al sinds 1929 biedt Stayokay (inter)nationale gasten de ideale plek om te overnachten; slapen kan op privé- of gedeelde kamers. Maar ook voor vergaderingen, feestelijke en zakelijke events ben je bij Stayokay aan het juiste adres. Stayokay verzorgt jaarlijks bijna een miljoen overnachtingen en wil voortrekker zijn op het gebied van duurzame en sociale initiatieven. Stayokay is aangesloten bij Hostelling International: een netwerk van meer dan 4000 hostels wereldwijd.

Albert Wiegman: a.wiegman@stayokay.com, 0562442338

Voor meer beeldmateriaal: