Stayokay Bergen op Zoom wint de Gaia Green Award 2020

23 september 2020

Op dinsdag 22 september zijn voor de vijfde keer de Gaia Green Awards uitgereikt. Manager van Stayokay Bergen op Zoom, Diederick Janssens, en duurzaamheidscoördinator Mirjam Kiestra, mochten de Gaia Green Award 2020 in ontvangst nemen in de categorie ‘Hotels’.

Stayokay is heel trots om deze award te mogen ontvangen, die wordt uitgereikt aan organisaties in de gastvrijheidssector die opvallen op het gebied van duurzaamheid. Verantwoord ondernemen staat bij ons hoog in het vaandel en wij zijn dan ook blij dat we deze waardering krijgen van de vakjury en dat we worden gezien als voorbeeld voor de rest van de sector.

Juryrapport

In het juryrapport is te lezen over Stayokay Bergen op Zoom: ‘Als (onderdeel van een) keten van hostels spant deze locatie zich in de volle breedte in om te verduurzamen. Circulaire bedrijfskleding, een groen dak, zonnepanelen, het tegengaan van Food Waste; alles komt samen in de natuurlijke omgeving bij deze locatie in Bergen op Zoom’.

Over de Gaia Green Awards

De Gaia Green Awards zijn een initiatief van een brede coalitie van organisaties en partijen die actief zijn in de verduurzaming van de horecasector. De partijen die de award dragen zijn Green Key Nederland, EKO Keurmerk, Biojournaal, Good Fish Foundation, Made Blue, Green Key België, Olijfbedrijf, hetWerkvan, Euro-Toques Nederland en initiatiefnemer Green Leisure Group.

Over Stayokay

Stayokay is de grootste hostelketen van Nederland met 22 verrassende locaties, van de Achterhoek tot Amsterdam. Al sinds 1929 biedt Stayokay (inter)nationale gasten de ideale plek om te overnachten; slapen kan op privé- of gedeelde kamers. Maar ook voor vergaderingen, feestelijke en zakelijke events ben je bij Stayokay aan het juiste adres. Stayokay verzorgt jaarlijks bijna een miljoen overnachtingen en wil voortrekker zijn op het gebied van duurzame en sociale initiatieven. Stayokay is aangesloten bij Hostelling International: een netwerk van meer dan 3000 hostels wereldwijd.